Podstawy skutecznej sprzedaży i komunikacji
W sobotę, 25.01.2014, w Gościńcu Tenczyn w Tenczynie, Klub Biznesowy zorganizował szkolenie „Podstawy skutecznej sprzedaży i komunikacji” dla właścicieli oraz grupy handlowców firmy Max Produkcja-Dystrybucja
Szkolenie zostało podzielone na dwie części, które pozwalały dość intensywnie przyswoić wiedzę czysto techniczną na temat procesu sprzedaży, oraz nabyć kompetencje miękkie z zakresu budowania relacji z klientem podczas prezentacji.
Pierwszą część poprowadził Łukasz Twardowski, który na bazie swojego wieloletniego doświadczenia w sprzedaży zdradził sekrety najlepszych sprzedawców. Podkreślił rolę pierwszego wrażenia w kontaktach z klientem oraz pokazał jak skutecznie prowadzić prezentację w oparciu o schemat Cecha-Zaleta-Korzyść, co pozwala mówić językiem korzyści dla klienta. Przybliżył również model sprzedaży AIDA, który uświadamia w jaki sposób przykuć uwagę klienta, wzbudzić zainteresowanie i pragnienie posiadania produktu, aż po skuteczną finalizację.
W drugiej części natomiast, Maria Bujak skupiła się na nauce skutecznej komunikacji w oparciu o zagadnienia z Programowania Neurolingwistycznego. Pokazała jak skutecznie komunikować się z innymi zwracając uwagę na to, że aż 55% komunikacji to postawa i gesty, 38% to ton głosu, a tylko 7% słowa. Nauczyła uczestników jak w szybki sposób wczuć się w emocje klienta i stworzyć u niego pożądany stan emocjonalny. Podkreśliła rolę sympatii w procesie sprzedaży i pokazała jak w bardzo szybki sposób budować dobre relacje z klientem. Na sam koniec uświadomiła jakimi wzorcami językowymi ludzie posługują się na co dzień i jak rozmawiać z wzrokowcem, słuchowcem i kinestetykiem, żeby się dogadać i zrozumieć.
Uczestnicy mieli możliwość przetestowania wszystkich umiejętności i kompetencji w praktycznych ćwiczeniach. W ten sposób utrwalili wiedzę i przekonali się, że pokazane mechanizmy faktycznie się sprawdzają. Zaczęli posługiwać się językiem korzyści dla klienta, dobrze przygotowywać swoją prezentację, posługiwać się językiem rozmówcy, a nawet czytać w jego myślach.
Szkolenie zostało bardzo pozytywnie odebrane, co dało jeszcze większą energię do realizacji kolejnych, szkoleniowych przedsięwzięć.
Szkolenie odbyło się w pensjonacie naszego partnera www.tenczyn.pl
Uczestnikami szkolenia byli właściciele oraz handlowcy firmy Max Produkcja-Dystrybucja www.maxslodycze.pl